Mijn 6 pijlers

Mijn 6 pijlers

Mijn 6 pijlers voor een maximaal resultaat

De consument gaat niet zomaar ergens iets kopen. Hij volgt (bewust of onbewust) een bepaald stappenplan om uiteindelijk te komen tot die aankoop.
Als je weet welke fases jouw (potentiële) klanten doorlopen in dit stappenplan, dan kan je het voor de klant makkelijker maken om jou te vinden en bij jou de juiste keuzes te maken om hun doel te bereiken: aankopen.
Als je deze fases kent kan je er dus op inspelen en je omzet verhogen.
Dit wordt ook de klantenreis genoemd.

Of je nu een workshop of een traject bij me volgt, we werken altijd rond deze 6 fases. Binnen elke fase is er telkens een mix van elementen mogelijk om te werken op die omzet.

De klantenreis kan verschillen per sector.
Voor onze sector van de voedingsspeciaalzaken heb ik deze vastgepind op deze 6 fasen.

Fase 1: Kennismaken

Hier komt de klant voor het eerst in contact met je winkel. Hij leest of hoort iets over je winkel, hij ziet je naam of logo op een verpakking bij vrienden of familie, hij passeert langs je winkel, …
Hier gaat het er om dat de klant tijdens elk mogelijk contact, jouw visie en waarden mee krijgt. Dat de klant meteen herkent waarom hij naar jou moet komen en deze producten niet elders moet aankopen. Weet jij wat jou anders maakt dan de concurrentie?

Fase 2: Komen

Nu komt de klant effectief naar je winkel maar stapt nog niet naar binnen.

Fase 3: Zien

De klant stapt de winkel binnen en neemt de winkel visueel in zich op.

Fase 4: Weten

Hij gaat kennis over je winkel en je producten verzamelen: wat verkoop je allemaal, hoe duur, welke service, de voordelen van de producten, …

Fase 5: Kopen

De klant maakt een keuze en rekent af

Fase 6: Terugkeren

Na een geslaagde ervaring zal de klant terugkeren en bouw je aan een relatie.

Binnen elke fase kan je aan heel wat punten werken om te zorgen voor meer omzet op korte of op lange termijn.

Benieuwd welke mix jouw winkel zal doen bloeien?

Vraag dan je gratis gesprek aan. We kijken dan samen wat de opportuniteiten zijn voor jouw winkel en welke stappen we kunnen ondernemen om deze aan te pakken!
Ik sta klaar om mee te denken!

Je winkelcoach
Caroline


Schrijf je in voor de inspiratiemail!

{{ newsletter_message }}

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x