Inspiratie
Blijf op de hoogte van trends, winkeltips en verkoopnieuws. Volg mijn nieuwsberichten via Facebook of schrijf je in voor de inspiratiemail.
Hoe meer verkopen tijdens de rustige zomerperiode
Voor je het weet staan we aan de vooravond van de zomervakantie, een periode die vaak synoniem staat voor een gezapige verkoop. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Wil jij dat er dit jaar meer peper in de zomerverkoop zit? Ga aan de slag met 1 van de 10 ideeën die ik je zomaar, gratis en voor niks, meegeef. Hoop niet op een boost, maar creëer hem zelf.
Is je klant al koning? Maak hem meteen ambassadeur
Ambassadeurs zijn klanten die zo tevreden zijn over je zaak dat ze het willen delen. Ze zijn zo onder de indruk van je assortiment, service of producten dat ze niet kunnen wachten om het aan vrienden en familie te vertellen en zo reclame voor je te maken. Een echte fan dus. Ambassadeurs kan je niet kopen. Die verdien je.
De doeltreffendheid van winkelcommunicatie
Communicatie is het sleutelwoord van de laatste jaren! Iedereen weet dat het belangrijk is om duidelijk te communiceren met je klanten, via je website, op social media, etc. De winkelvloer wordt hierbij regelmatig over het hoofd gezien. Maar waarom zou die minder belangrijk zijn? Het is dé plek om je klanten te beïnvloeden. Dus grijp die kans en ‘make it work’!
Hoe voedingswinkels hun huisstijl omtoveren tot een onverwoestbaar merk
Louis Vuitton, Nivea, Google… het zijn allemaal bekende merken waarvan je de huisstijl meteen herkent. Zelfs als je de ogen sluit en aan de naam denkt, dan verschijnt het logo meteen in je gedachten. Als merk is je missie dan geslaagd. Is zo’n herkenbare huisstijl uitsluitend weggelegd voor internationale bedrijven met grote budgetten? Neen, tuurlijk niet. Je onderscheiden van de concurrentie, op die manier steeds meer trouwe klanten aantrekken en dus meer omzet draaien, dat is voor elke onderneming mogelijk en met elk budget. Het gaat om je aanpak en daar hoort een huisstijl bij.
Goede storytelling doet je verkoop stijgen
Wat je onderscheidt van de grijze massa zijn jouw persoonlijke drijfveren, jouw visie, missie en passie. Dat is jouw unieke verhaal. En door dit verhaal te vertellen stimuleer je de verkoop in je winkel. Dit is storytelling.
Chocolatier verliest 40 klanten in 15 minuten tijd
Hoe kan dit? Kan mij dit ook overkomen? Wat kan ik er aan doen? Een verkeerde inschatting van de wensen van de klant bezorgde het imago van een van de beste chocolatiers in de streek een flinke deuk. Het had nochtans makkelijk vermeden kunnen worden.
16 september 2019
Meer omzet met een goede etalage
De feestdagen komen in zicht. Voor bakkers is dat het ideale moment om zich helemaal te laten gaan bij het versieren van de etalage. Maar was het nu ‘less is more’ of is het net omgekeerd? Wat maakt een goede etalage?
30 januari 2019
Dossche-Mills Academy winkelcommunicatie met Winkelcoach Caroline
In deze trainingsessie kom je alles te weten over winkelcommunicatie. Van het uitstippelen van een efficiënte winkelroute tot het belang van een goede huisstijl. Kortom, wat je nodig hebt om van je zaak een nog groter succes te maken.
8 januari 2019
5 winkeltrends voor 2019
Deze vijf evoluties in winkelbeleving zullen dit jaar aan belang winnen. Ze bieden inspiraties voor ondernemers die hun aanbod nog beter willen afstemmen op de behoefte van de klant.
29 november 2018
Prijsaanduiding doet verkopen!
“Bijna één op twee bakkers plaatst geen prijskaartje bij brood en gebak, wat nochtans wettelijk verplicht is”, lazen we vorige maand in een artikel in De Morgen. We weten dat het verplicht is. We weten ook dat de uitvoering in praktijk soms heel moeilijk is. Maar wist je ook dat een goede prijsaanduiding voor meer omzet zorgt?
13 september 2018
10 klantenfeiten die je omzet helpen verhogen
Wie de omzet wil verhogen denkt misschien eerst aan nieuwe klanten aantrekken. Het kan ook minder ingewikkeld. Door je bestaande klanten de best mogelijke service te bieden haal je sneller en makkelijker resultaat.
28 mei 2018
Maak gebruik van het WK om je omzet te laten stijgen
Een groot evenement, zoals het aankomende WK voetbal, is de perfecte gelegenheid om de band met je klanten te versterken. En vooral om de omzet te verhogen. Hoe pak je het aan? Met enkele eenvoudige techniekjes in lokale marketing.
26 april 2018
Wat is mooi?
Wat is, volgens de winkelcoach, een mooie winkel?
Winkelcoach to the rescue!
Daalt de winkelverkoop? Roep dan de hulp in van winkelcoach Caroline. Met kleine ingrepen laat ik je winkel opnieuw floreren. Ik zoek oplossingen die de omzet doen stijgen en klanten vaker doen langskomen.